Zpět do kondice v „karanténě“

 

Minulý měsíc jsem s Vámi sdílela v článku: Co mi pomáhá v čase změn moje osvědčené vychytávky pro lepší den i celkovou harmonii. Jak to tak bývá, nadšení opadá a morálka se zhoršuje. Málo pohybu venku, volné chvilky vyplněné sedavou prací – psaním a nadbytek jídla. Z pravidelného cvičení jógy a meditací se postupně stala spíš občasná kratochvíle a podepsalo se to celé nejen na mé náladě, ale i na pocitu „kynutí“ těla.

Intenzivní cvičení začátkem roku

V lednu tohoto roku jsem začala s intenzivním kurzem jógy, třikrát týdně od 7 ráno ve studiu Jemný svět na Vinohradech. Krásný challenge a nakopnutí, na které s láskou vzpomínám u streamovaného cvičení na youtube.

I se dvěma malými dětmi bylo pro mě cvičení dobře proveditelné.Vyplížit se z ložnice plné spáčů, vyrazit cvičit a vrátit se před 9 ranní, než muž odejde. Najít si 1,5 h nerušeného času na domácí cvičení je daleko obtížnější. Motivace ráno vstát a cvičit vedle v pokoji u notebooku je taky menší, než když jsem odcházela pryč z domu.
Nicméně se nevzdávám a plánuji cvičit s větší intenzitou. Večer jsem se rozhodla a dneska dopoledne jsem si vyhradila čas a prostor a šlo to.

Přerušovaný půst

Také jsem se včera, na Velikonoční pondělí, cítila otrávena z neustálého přísunu jídla. Rozhodla jsem se zařadit přerušovaný půst „intermittent fasting“. Slyšela jsem o IF kdysi mluvit doktora Honzu Vojáčka a zjistila jsem, že je mi to velmi blízké. Vlastně při mém běžném životě v Praze jsem celkem přirozeně a „nechtěně“ takový přerušovaný půst držela. Je pro mě příjemné ráno nejíst. Teď na venkově a ve sdíleném domácnosti jsem se neřídila tolik svým tělem.

Včera večer jsem tedy jedla naposledy, dnes ráno jsem vypila dvě sklenice vody s citronem a espresso a dopoledne intenzivně cvičila. Cvičit nalačno je pro mě nejlepší. Potom jsem si dala v 11 jako první jídlo dne, malou misku vývaru a o půl jedné oběd s rodinou.
Je to osvěžující pocit a určitě zařadím přerušovaný půst častěji. Dá se praktikovat takto, s delšími pauzami během dne bez jídla, anebo třeba 6 dní v týdnu jíst a 1 den se postit celý, případně 5 dní jíst / 2 dny se postit. Variant a časových rozmezí je vícero a doporučení se různí pro muže a ženy.

Jsem zvědavá na další vývoj a držím si palce! Držím palce i Vám všem, co chcete z karantény vyjít v dobré kondici!

Kateřina Zelená
Jsem certifikovanou laktační poradkyní a kontaktní dlouhodobě kojící matkou dvou dětí. Ukazuji nastávajícím rodičům možnost připravit se na hladký začátek kojení. Zároveň nabízím podporu všem ženám, které již kojí nebo o kojení uvažují. Můj příběh si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.